Harry

Harry har alltid varit ett komplicerat barn- ett missnöjt barn som sover otroligt lite.
Ända sen han var spädbarn har han gnällt och aldrig sovit, kanske bara 10 min åt gången. En bebis ska sova dryga 16 timmar per dygn, Harry kanske sov/sover 8-11 timmar på ett dygn då med massa avbrott o gnäll i sömnen.
Det är alltså inte bara LITE sömn utan också störd sömn vi har.
Det är sjukt hur deprimerad man blir också av att inte få sova. Det är sjuka tankar man har ibland.
Har övervägt flera gånger att ringa bvc och säga: Här ni får ta honom nu, jag orkar inte. Ingenting duger och jag kommer få ett psykbryt snart.
Men på något sätt klarar man sig igenom det.
Men varför i helvete skulle jag vara så jävla dum då att skaffa ett till barn när Harry väl sover nätterna igenom och klara sig själv lite mer? Det låter ju bara så utomordentligt korkat så det finns inte.
Jag tvivlar starkt på att jag kommer vilja skaffa fler barn.

Jag älskar Harry, han är mitt allt men han är missnöjt,gnälligt barn. Han kan nästan aldrig sitta o leka själv och är gnällig just pga hans sömn.
Så för just nu nöjer jag mig med Harry och han kommer nog vara väldigt stor innan det ens blir tal om ett syskon till honom för jag klarar nog inte av mer av sånt här.




Kommentarer
Postat av: Sofia

först kul att se er en snabbis :)



Vad tråkigt att han är en dålig sovare. Har själv en som inte heller sover särskilt. Nu har hon börjat med att sova bra men det tog ju ett tag. Hon sov 20-30 min pass om dagarna och vaknade ofta på natten, första passet kanske 4-5 timmar sen en timme i taget. Men nu sover hon oftast minst 1 timma i sträck på dagen och vaknar 0-2 ggr per natt om det inte är någon sjukdom eller så såklart. Jag hoppas Harry oxå börjar sova lite bättre snart.



kramar Sofia o Mia

2011-07-07 @ 09:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback