Rewind

Ni som läst min blogg ett tag och följt den vet ju att det inte alltid varit bra mellan mig och Tobias.
Nu har inte vi haft kontakt på 3-4 månader= han har inte träffat harry heller.
Känns skönt på ett sätt då Harry inte alls har något utbyte av Tobias just nu. Han har aldrig brytt sig förr om Harry, det är endast jag som klivit upp alla nätter, matat Harry, bytt blöja på honom, lekt med honom och tröstat honom. Harry har växt upp med MIG.
Jag anser inte alls att Tobias förtjänar att få vara Harrys pappa på något sätt, det är MITT barn och Tobias råkade bara vara med och göra honom.
Blir så förbannad då jag tänker på hur han behandlat oss.. varför ska han få göra så och sen komma här och leka pappa när de passar honom?

Men när jag sätter mina känslor åt sidan och tänker på Harry så hoppas jag för hans skull att Tobias mognar upp och skärper sig och blir den fantastiska pappa jag vet att han kan vara!
Jag är så rädd att han ska såra och svika Harry,precis som hans egen pappa gjort.
Tobias föräldrar har inte brytt siig eller varit särskilt bra, så hur ska då Tobias veta hur man gör?

Det är så svårt att veta hur man ska göra.. för nu har jag ju Krister som är helt fantastisk. Både med mig och speciellt med Harry.
Harry kallar honom pappa och eftersom de kommer dröja ett bra tag tills Tobias ens kommer få börja träffa mig och Harry så kommer ju Krister vara pappa, och hinna vara det ett bra tag.
Då kommer de jobbiga med att hur förklarar man för en ettåring som redan tror sig ha en pappa att "nu ska vi träffa "riktiga" pappa?
Harry kommer inte förstå utan förmodligen bara förvirra honom.
Det är en väldigt svår och jobbig sists jag sitter i just nu med mycket blandade känslor.



Kommentarer
Postat av: Chasse

Usch vad jobbigt, men du har så rätt så.

2011-06-15 @ 22:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback